De casus is dat we één toestel op extensie 201 hebben. Van vrijdag 17:30 tot maandag 08:30 uur willen we dat er direct naar voicemail geschakeld wordt. Buiten die tijden moet toestel 201 gewoon overgaan en moet de voicemail het oppakken als er niet bijtijds opgenomen wordt.
- Log op op uw Operator, als beheerder op https://hostname:4021/admin/
- Ga naar ‘Voicemail’
- Selecteer het vinkje voor Allow direct dialing to user’s voicemail boxes’ en klik op ‘Apply’.
- Pas eventueel de prefix aan.
Ga naar ‘Auto Attendant Scripts’, verder IVR-menu genoemd.
- Selecteer een in uw nummerplan logisch (of gewoon vrije) extensiereeks voor het IVR-menu
- Klik op ‘Add’ en voer een extensie-nummer en een omschrijving in
Klik op ‘Convert to Time Condition’, ‘Edit’ en vervolgens ‘Add’
We kunnen nu een groep aanmaken met tijds-gebaseerde voorwaarden, waarop het IVR-menu besluiten kan nemen. Wij willen van vrijdagmiddag tot maandagmorgen direct naar voicemail, dus maken we daar een groep voor aan. We kunnen (helaas) niet van vrijdag naar maandag gaan, dus maken we twee regels aan:
– Vrijdag 17:30 tot zondag 23:59 uur
– Maandag 00:00 tot maandag 08:30 uur
- Klik in het overzicht op ‘Close’, en vervolgens op ‘Ok’
- Selecteer de regel met de omschrijving die u eerder ingevuld hebt en klik op ‘Edit’
- Selecteer eventueel een Aankondiging (Announcement) die mensen moeten horen, of upload die
- Zet de Timeout op 0
We willen immers dat de mensen direct (of na de aankondiging) naar de voicemail gaan - Selecteer bij ‘Default Action’ ‘Dial extensionnumber’ en voer als extensie 7201 in en klik op ‘Ok’
- Selecteer de optie onder het rode icoontje (dat is wat het menu moet doen als de voorwaarde ‘het is weekend’ niet voldoet), ‘unnamed’ en klik op ‘Edit’
- Voer een omschrijving in
- Selecteer eventueel een Aankondiging (Announcement) die mensen moeten horen, of upload die
- Zet de Timeout op 0Selecteer bij ‘Default Action’ ‘Dial extensionnumber’, voer als extensie 201 in en klik op ‘Ok’